Nuri Bilge Ceylan’ın gözünden zamansız bir bakış
Sinemanın şairi diye adlandırırım Nuri Bilge Ceylan’ı. Onun gözünü izlerken bir şiir akıcılığıyla ilerler çünkü filmleri, içime sızar. Sırları olan karakterler, anlar; sessizlikle sesi uğuldayan mekanlar… Nuri Bilge Ceylan’ın fotoğraflarını da gördüğümde bir filmini izlerken içine çekildiğim o dünyaya çekildim yine. Zamanı hiç de önemli olmayan fotoğraflar. Dipsiz bir kuyudan yansıyan derin ışık…
Elif Ekin SALTIK
Ankara
Sinemanın şairi diye adlandırırım Nuri Bilge Ceylan’ı. Onun gözünü izlerken bir şiir akıcılığıyla ilerler çünkü filmleri, içime sızar. Sırları olan karakterler, anlar; sessizlikle sesi uğuldayan mekanlar… Nuri Bilge Ceylan’ın fotoğraflarını da gördüğümde bir filmini izlerken içine çekildiğim o dünyaya çekildim yine. Zamanı hiç de önemli olmayan fotoğraflar. Dipsiz bir kuyudan yansıyan derin ışık…
Nuri Bilge Ceylan filmlerine mekan ararken fotoğraf çekmekten geri durmamış ve bir süre ara verdiği fotoğraf çekme serüvenine Uzak filmi sonrası gittiği Kapadokya’da yeniden başlamış. Filmlerini çekecek mekan ararken çektiği fotoğrafları yurt dışında ve İstanbul’da birçok sergiyle sunan Ceylan şimdi ise Ankara CerModern’de ‘Panoramik Bakış’ sergisiyle 2003’ten bu yana çektiği 50 fotoğrafı izleme fırsatı sunuyor.
Serginin Küratörü Heinz Peter Schwerfel’in de ifade ettiği gibi “Bu fotoğraflar, ne dondurulmuş birtakım anlar, ne gerçekçi belgeler, ne geçmişin tanımları ne de günümüzün mevcudiyetine dair değiller; zamansızlar. Fakat mekanlılar. Bizi çevreleyip içine çeken panoramik boyutun yarattığı mekan. Biz, insanlar, yüzleştiğimiz sanatın bir parçası oluveriyoruz. Ve bu evren bizim dünyamız oluveriyor”.
Sergiyi 26 Mart’a kadar CerModern ana galerisinde izleyebilirsiniz.