15 Şubat 2017 00:45

67'nci Berlin Film Festvali'nde Kaygı'nın galası yapıldı

Ceylan Özgün Özçelik’in yönetmenliğini yaptığı filmin başrolünde Algı Eke yer alıyor ayrıca Özgür Çevik ve Kadir Çermik de filmin kadrosunda.

Paylaş

Çağdaş GÜNERBÜYÜK
Berlin

Ceylan Özgün Özçelik’in yönettiği Kaygı, Berlin Film Festivali’nde seyirciyle buluştu. 67’nci kez düzenlenen festivale Türkiye’den seçilen tek film olan Kaygı’nın basın toplantısı ilgiyle izlendi, gala gösterimi de kalabalık ve coşkulu geçti.
Yakın zamanda yapılan başka filmler gibi Kaygı da hafızayı koruma, sesleri hatırlama, bir şarkının peşine düşme ile ilgili. Bunu başka filmlere benzemeyecek kadar farklı bir tarzda yapıyor, bir psikolojik gerilim filmi olarak işliyor. Bol diyaloglu bir sahneyle başlasa da, kahramanı yalnızlaştıkça giderek seslere, anılara ve Hasret’in ona tepkilerine odaklanıyor. Dolayısıyla Kaygı’nın bir yanı politik, toplumsal meselelerle ilgili tartışmalarsa, bir yanı birbirine karışan rüyalar, anılar, sesler. Bu iki ana eksen, birbirine karışan iki farklı üslupla görünüyor. Çalışanların sürekli ezildiği medya, haberlerde öne çıkardığı yalan dolu demeçler ve bunlara karşı oldukça stilize bir hatırlama mücadelesi.

‘SAHNELER GERÇEĞE DAYANIYOR’

Filmin televizyon kanalındaki sevimsiz baskıyı anlatan sahneleri, Yönetmen Ceylan Özgün Özçelik’in deneyimine dayanıyor. Özçelik daha önce uzun süre televizyonda metin yazarı ve sinema programcısı olarak çalıştı, sinema eleştirileri yazdı. Kısa filmlerinin ardından Kaygı ilk uzun metrajlı filmi. Filmde çalışanları sürekli aşağılayan, kaba cinsiyetçi sözlerle azarlayan, taciz eden yöneticiler görünüyor. Özçelik basın toplantısında bu sahnelerin hepsinin gerçeğe dayandığını, hatta gerçeğin ancak küçük bir kısmını yansıttığını söyledi. “Daha fazlasını koysak, seyirci abarttım sanabilirdi” yorumunu yaptı.

Oyuncular Algı Eke ve Özgür Çevik, filmde çalışmaktan duydukları memnuniyeti ve karaktarlerindeki Kaygıyı anlattı. Yapımcılar Emre Oskay ile Armağan Lale, Özçelik’in daha ilk günden ne istediğini iyi bilen bir yönetmen olduğunu söyledi. Filmin kurgusunu yapan Ahmet Can Çakırca, uzun yıllar haber görüntüleri de kurguladığını belirterek, televizyonculuk eleştirisine katıldı. 

REPRİKLER BAKANLARIN DEMEÇLERİNDEN

Basın toplantısında filmin ortaya çıkış süreci kadar hafızaya ve Kaygıya dair de sorular soruldu. Yönetmen Özçelik, şehrin çehresinden politik olaylara, çok şeyi hatırlamadığımızı söyleyerek söze başladı. Kaygı’nın başlıca meselesini oluşturan unutma ve hatırlamanın birçok yanına değindi. “Katliamları unutabilir miyiz?” diye sordu, filmin temel sorusunu böyle özetledi. Filmde dokunanın yandığı bir büyük patron olan Furkan Muzaffer’in sözlerinin ise, farklı Meclis komisyon raporlarından, gazete manşetlerinden, eski bakanların demeçlerinden alındığına dikkat çekti. 

Özçelik, sıradaki filminden söz ederken çok heyecanlıydı. “Kadınlar ve şiddetle ilgili olacak. Sadece kadınlar var. O kadar mutluyum ki” dedi. 

 

Yeni yılda Evrensel aboneliği hediye edin
ÖNCEKİ HABER

Ankara Üniversitesi: Bedel ödeyen akademi

SONRAKİ HABER

Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan neden Körfez’de?

Sefer Selvi Karikatürleri
Evrensel Gazetesi Birinci Sayfa