07 Eylül 2017 11:16

Young’un üç filmi, gelecek öngörülerini sanatla kurguluyor 

Avustralyalı Sanatçı Liam Young’ın 15 Eylül’de Studio-X’te açılacak solo çalışması 'Yeni Aşk' gelecek öngörülerini teknoloji ve sanatla birleştiriyor.

Paylaş

Son yıllarda ileride bizi nasıl bir geleceğin beklediğiyle ilgili pek çok öngörüyle karşılaşıyoruz. Hem iyimser hem kötümser pek çok senaryo var... Mimar ve Film Yönetmeni Avustralyalı Sanatçı Liam Young’ın 15 Eylül’de Studio-X’te açılacak solo çalışması “Yeni Aşk”, tam bu konularda gezinen üç ayrı filmin peşi sıra devam ettiği bir sinema-sergi. Sergide sırasıyla In the Robot Skies (2016), Where the City Can’t See (2016) ve Renderlands (2017) filmleri gösterilecek.

Sergide, Young’ın kurmaca film alanındaki yakın dönem çalışmalarının yanı sıra sinemanın yeni olanaklarıyla giriştiği deneylerin de bir dökümü var. Her biri bir aşk öyküsü çerçevesinde gelişen filmler, Young’ın yeni bir sinemasal evren tasarımına karşı duyduğu ilginin ürünleri. Young, popüler bir iletişim aracı olan kurmaca film diliyle en yeni görsel teknolojileri bir arada kullanarak, günümüze ait dijital altyapıların geleceğin kentlerini biçimlendirmekte nasıl bir rol oynayacağına dair eleştirel sohbetler de başlatıyor. Sergi 3 Kasım’a kadar Studio-X’te görülebilir.

ROBOTLARIN GÖKYÜZÜNDE

In the Robot Skies (Robotların Gökyüzünde), Londra’da yüksek binalarla dolu bir toplu konut sitesinin dijital sınırları içinde, bilgisayar korsanlığı yaparak kontrolünü ele geçirdikleri bir insansız hava aracı (İHA) ile iletişim kurmaya çalışan iki gencin öyküsü anlatılıyor. Sinemaya özgü birtakım kurallar ve davranış biçimlerine uygun şekilde programlanmış İHA’larla çekilen film, İHA’yı hem görsel anlatımın bir aracı hem de izleme sistemleri karşıtı aktivistler ve bilgisayar korsanlarından oluşan bir çevrenin katalizörü olarak ele alıyor. 

ŞEHRİN GÖREMEDİĞİ YER

Where the City Can’t See (Şehrin Göremediği Yer), sürücüsü olmayan bir taksiyle akıllı bir şehrin içinde oradan oraya sürüklenen bir grup genç fabrika işçisinin peşine takılıyor. Baştan sona lazer tarama teknolojisiyle çekilen bu film, kentsel yönetim ve CCTV izleme sistemlerinin hüküm sürdüğü bir şehirde boy gösteren alt kültürleri keşfe çıkıyor. 

DÖNÜŞTÜRİSTAN

Seyirciyle ilk kez buluşacak Renderlands (Dönüştüristan) ise, işi dijital dosyaları dönüştürmek olan ana karakterinin hayali bir kenti sanal evrende inşa etmesini anlatan, gerçeğin, romantizmin ve fantezinin iç içe geçtiği bir film. Hindistan’dan taşeron hizmet veren bir video oyunu şirketinde geçen film, görsel efektler için üretilip çöpe atılan modeller ile 3D oyun artıklarını kullanarak seyirciye çağdaş bir ütopya sunuyor: Tahrip edilmiş simgesel yapılar, suya gömülü caddeler, dünyayı istila eden uzaylılar ve sentetik oyuncularla dolu sanal bir kent. (KÜLTÜR SERVİSİ)

ÖNCEKİ HABER

Ergenekon davası ertelendi

SONRAKİ HABER

KHK ile ihraç edilen emekçiler OHAL komisyonuna başvurdu

Sefer Selvi Karikatürleri
Evrensel Gazetesi Birinci Sayfa