Altın Portakal’da ödülleri kim alır?
Fotoğraf: DHA
57. Antalya Altın Portakal Film Festivali’nde ödüller bu akşam düzenlenecek törenle sahiplerini bulacak. Bir haftadır üç ayrı açık hava sinemasında film gösterimleri gerçekleştiriliyor. Sinemaların girişinde seyircilerin tek tek ateşleri ölçülüyor, maske takmak zorunlu… Salondaki görevli gençler bu konuda oldukça iyiler, maske çıkaranların, burnun çenenin altına indirenleri hemen uyarıyorlar (Kendimden biliyorum).
Pandemi önlemleri nedeniyle bu yıl gösterimler iki seans halinde gerçekleştiriliyor. Ve bu seanslar üç sinemada da aynı anda başlıyor. Hal böyle olunca birçok filmi kaçırmak durumunda kaldık bu yıl. Belgesel, kısa ve uluslararası yarışmada yer alan filmleri takip etme fırsatı bulamadım. Ulusal yarışma filmlerini izledim. Bu yazı hazır tören gününe denk gelmişken ödüller üzerinde biraz spekülasyon yapabiliriz. Kimler ödül alabilir?
Öncelikle bu yazıyı kaleme alırken, Derviş Zaim’in “Flaşbellek” ve Fikret Reyhan’ın “Çatlak” filmleri gösterilmemişti. Haliyle diğerleri üzerinden bir değerlendirme olacak. Kanımca izlediğimiz yapımlar içinde öne çıkan filmler şöyle: Erdem Tepegöz’ün “Gölgeler İçinde”, Azra Deniz Okyay’ın “Hayaletler”, Nesimi Yetik’in “Dirlik Düzenlik”, Tunç Şahin’in “İnsanlar İkiye Ayrılır” ve Ferit Karol’un “Kumbara” adlı yapımları…
“Flaşbellek” ve “Çatlak”ı dışarıda tutarak bir öngörü de bulunacak olursak bu filmlerin yarın sahnede kürsü göreceğini söyleyebiliriz. Bazı ana ödüllere gelirsek, en iyi kadın oyuncu dalında “Kumbara”da göz dolduran Gülçin Kültür Şahin dikkat çekiyor. Jürinin filmi nasıl bir yere koyduğuna bağlı olarak “Hayaletler” zor bir işin altından kalkan kadın oyuncularını da (Nalan Kuruçim, Dilayda Güneş ve Beril Kayar) onore edebilir. Buna bir de “Dirlik Düzenlik”deki rolüyle Asiye Dinçsoy’u ekleyelim. Erkek oyuncuda ise şimdilik “Kumbara”daki rolüyle Murat Kılıç en büyük favori… Yanına belki “Gölgeler İçinde”deki Numan Acar’ı ekleyebiliriz.
İzlediğim filmler içinde senaryo açısından en iyisinin Tunç Şahin’in “İnsanlar İkiyi Ayrılır”ı olduğunu düşünüyorum. Diğerlerinin en büyük sıkıntılarının başında senaryoları geliyor kanımca. Haliyle aklıma da başka film gelmiyor bu bakımdan. Ancak senaryo ödülünün hangi filme gideceği asıl olarak büyük ödüllerin kime gideceğiyle de ilgili. Jüri bir denge politikası izlerse bu film araya kaynayabilir de öte yandan.
Büyük ödüllerde kişisel öngörüm en iyi ilk film ödülünün “Kumbara” ya da “Hayaletler”e gideceği yönünde. Henüz izlemesek de Derviş Zaim’in “Flaşbellek”inin konusu itibarıyla Dr. Avni Tolunay jüri özel ödülünü alacağını düşünüyorum. Jüri eğer “Gölgeler İçinde”yi en iyi film için düşünmeyecekse Moskova’dan ödülle dönmüş Erdem Tepegöz’ü yönetmen ödülü için sahneye çıkaracaktır kanaatindeyim.
“Hayaletler”in en iyi filmin en güçlü adayı olduğunu düşünüyorum açıkçası. Sıkıntılı birçok yanına rağmen bu seçkideki en yenilikçi, en çok risk alan yapım olduğu kesin. Bu yazı yazılırken henüz gösterilmemiş olan ama izleyenlerin hakkında iyi yorumlar yaptığı “Çatlak” eğer bu durumu değiştirmezse tabii. Öte yandan “Hayaletler”in görüntü, kurgu gibi teknik dallarda da güçlü bir aday olduğunu düşünenlerdenim.
Bitirirken zor dönemde bu yükün altına giren ve tıkır tıkır işleyen bir organizasyona imza atan festival ekibinin emeklerini de anmadan geçmeyelim…
- Uçucu bir peri masalı 02 Kasım 2024 04:15
- Altın Koza ve kronik festival problemleri 05 Ekim 2024 04:30
- Dibini görmeyen... 31 Ağustos 2024 04:25
- Silahlı kuvvetler sermayeye hükmetmeye yelteniyor! 10 Ağustos 2024 04:50
- ‘The Boys’ evreni nasıl kuruldu? 03 Ağustos 2024 04:15
- Roma’nın gurbet kuşları! 27 Temmuz 2024 04:25
- En güzeli uzaktan sevmek belki… 20 Temmuz 2024 04:42
- Analardır, adam eden adamı! 13 Temmuz 2024 04:40
- Amerika kimin rüyası? 06 Temmuz 2024 04:46
- Türkiye’nin film festivali rejimi 11 Mayıs 2024 04:15
- Müslüm’ün yapımcısından: Amy Winehouse! 04 Mayıs 2024 04:37
- Dublörün derdinden dublör anlar 27 Nisan 2024 04:15