23 Haziran 2012

Bu hafta sizlerden gelen fotoğraflar kadraj köşesini oluşturuyor. Sizler fotoğraflarınızı ve düşüncelerinizi göndermeye devam edin. Fırsat buldukça bu köşeyi sizlerin paylaşımlarıyla zenginleştirmeye çalışacağım.
“...Fotograf görsel bir anlatım dilidir. Anlamayan anlatamaz. Anlamak ise, insanın niyetinden bağımsız sağlam bir temele ve politik bir bakışa ihtiyaç duyuyor. Fotoğrafçı siyasetçi olmak zorunda değil, ama siyasi olmak zorundadır. Sap ile samanı karıştırmayı günlük sıradan alışkanlıklardan biri haline getiren günümüzün yorulmuş ve politikadan uzaklaştırılmış insanı ne yazık ki politikacı ile politik olmayı birbirine çok daha fazla karıştırmaktadır. Çağın insanı olmak, en başta politik olmayı, politik bir bakışı gerektiriyor. Sınıflar çağında, oyuncaktan otomobile, yiyeceklerden kullandığımız pek çok eşyaya kadar hemen her şeyin tekelleştiği günümüzde politik bir bakışa çok daha fazla ihtiyacımız var. Ancak ne yazık tersi olmaktadır. Hem dünya kültür ortamındaki eğilimlere, hem de büyümesine paralel fotografta düzey iyice düşmektedir. Fotografın “altın yılları” sayılan dönemde her iyi fotoğrafçının sahip olduğu temele günümüzde az sayıda insanda rastlayabiliyoruz. Bırakalım bir dizi ya da kısa süreli bir projeyi, üzerinde uzun zamandır çalıştığı konuyu bile anlatmakta zorlanan fotoğrafçı tipine her geçen gün daha sık rastlıyoruz.
Dünya çok daha karmaşık bir hal aldı. Geçmişten çok daha fazla sağlam bir temele ve keskin bakışa ihtiyacımız var. Yaşadığı şehri, ülkeyi, çevresini anlatmak isteyen fotoğrafçı, objektifini nereye yönelteceğini, konusunun belirleyenlerini bilmek durumunda. Aksi halde yaşadığı şehrin neden büyüdüğünü ya da küçüldüğünü anlatamayacak, her şey tesadüfe kalacaktır...” (İlker Maga - Fotoğrafçıya fısıltılar- YGS yayınları)


Fotoğrafta dikkatimizi çeken 1 TL ve satıcının yüz ifadesi oluyor. Zannediyorum Cemre de bu durumu bize göstermek istiyor. Özellikle 1 TL nin flu yapılarak satıcının yüzünün net olmasıyla anlatımı güçlendirmek istiyor.Fotoshopta tonlarıyla biraz oynayarak düzeltmek istemiş. Öncelikle fazla detay olmuş. Daha geniş olsa iyi olurdu. Seyyar satıcının ne sattığını anlamıyoruz. Ama 1 TL’ye bir şey satıyor. Satıcının yüz ifadesinden satışlardan memnun olmadığını ve geçim derdini okuyoruz. Kadraj olarak fazlaca ortalanmış dolayısıyla fotoğraf sola doğru bir ağırlık kazanmış. Sağ taraf boş kalmış. An fotoğrafı çekerken hızlı karar vermek gibi bir sorun var. Doğru pozlamanın yapılması, kompozisyonun çözülmesi ve doğru açının bulunması önemli. Yaklaşım güzel olmakla birlikte çalışmaya devam Cemre...


Bazen kanıksadığımız görüntülerin fotoğraflarını görünce eeee, ne var bunda der geçeriz. Özgür bu kanıksamayı kırarak “Bak arkadaş, modern
İstanbul ‘da bu görüntüler var” diyor. Teknik olarak ve içerik olarak başarılı bulduğum bu fotoğrafı paylaşıyorum. Önemi ise bakış açısının doğruluğundan geliyor. Tarihi bir çeşmenin içinde yatan insan alışıldık bildik bir görüntü ise de farklılığı kırmızı tabela ve üzerinde yazan yazı oluşturuyor. Bu haliyle bir çok soruyu da cevaplıyor. Modern olmanın sahte yüzü ...

 


Sevil kadraj köşesinin eskilerinden. Bir çok fotoğrafını paylaştığım bir arkadaş. Bu fotoğrafını gördüğümde Steven Spielberg'in ‘savaş atı’ filmi aklıma geldi. At fotoğrafı çekmek düşünülenin aksine zordur. Kompozisyonu ile içeriği ile başarılı bir fotoğraf. Teknik olarak biraz zayıf da olsa fotoshopta oynayarak düzeltilerek kullanılabilecek duruma geldi. Fazlaca söze gerek bırakmıyor. Eline sağlık Sevil

 

 


Sıradan portre fotoğraflarına alışığız. Bu fotoğrafta bir farklılık var. Belki onlarca insan bu görüntülere baktı. Ama Barış görmüş ve fotoğraflamış. Bir de Barış’ın yaşının 11 olduğunu düşünürsek gözlem gücü kendini gösteriyor. Aferin Barış...

 

 

 


Bu fotoğrafı sevdim. Neden? Genelde bakış yönünde boşluk olması istenir. Ama tam tersine bir kadraj yapılmış. Bu da bazı kompozisyon kurallarının bazı durumlarda tersine de kullanılabileceğini gösteriyor. Fotoğrafçı ile konu arasındaki ilişkiye katılan duygu zannediyorum önem kazanıyor. Kızın masumiyeti tebessüm etmesi ve hemen kadrajın kesilmesi ardında bize bir hüzün bırakıyor. Fotoğrafın sağ tarafı kızın saçları ve koyuluğu bu hüznün genelleşmesini sağlıyor. Az da olsa görülen arka planın fluluğu anlatımı güçlendirmiş. Siyah beyaz oluşu dikkatimizi dağıtacak renklerin olmasını engellemiş. Ben böyle okuyorum ama Caner bu düşüncelerle mi çekmiş bilmiyorum. Eğer kız somurtuk dursaydı bu söylediklerim hemen değişecekti. Demek ki çekmeye karar verme anı çok önemli. Canerden daha çok fotoğraf görmek isteği ile...

evrensel.net

EVRENSEL'İNMANŞETİ

Kadın işçiler devlere karşı

Kadın işçiler devlere karşı

Chinatool grevi, ücretleri eriten Şimşek programının arkasında dizilenleri gözler önüne seriyor: Programın uygulayıcısı iktidar, programdan güç alıp %25 zam dayatan Chinatool ile Şimşek’in kapısını aşındırdığı Chinatool’un ortağı uluslararası finans tekeli HSBC... Küçük parçaların üretimi için küçük elleri kullanılan kadın işçiler, bu dev ittifaka sendikalarıyla kafa tutuyor.

BİRİNCİSAYFA
SEFERSELVİ
İmamoğlu’ndan belediye operasyonlarına tepki: Sandık gelecek, bir kişi gidecek, her şey değişecek.